fredag 5 december 2008

Tar ni anstöt?

Många av hans lärjungar som hörde det sade: "Det här är ett hårt tal. Vem står ut med att höra det?" Jesus förstod att hans lärjungar var upprörda över detta, och han sade till dem: "Tar ni anstöt av det här? Vad skall ni då säga, när ni får se Människosonen stiga upp dit där han redan var" (Joh 6)

Jesus radikala budskap träffar människors hjärtan. En del blir bestörta när dem hör ordet predikas. Guds ord tränger rakt igenom vare sig man vill det eller ej. Det gjorde det även på mig innan jag valde att följa Jesus. Jag minns några ord som min krista kusin sade till mig. Orden han sade gick liksom rakt in i mig, men jag valde ändå att visa taggarna utåt, och avisade det som sades. Och man kan säga att jag inte ville veta av det, vem står ut med sådant prat liksom :)

Jag gillar verkligen dessa verser i Johannes, av någon anledning så skrattar jag alltid när jag hör Jesus säga dessa orden. "Tar ni anstöt av det här"
Jesus visar en ironisk humoristisk ton, men ändå är det allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar