torsdag 12 februari 2009

Misquoting Jesus

Jag har äntligen tagit mig tid att se en film med Bart D Erhman. För er som inte hört talas om honom så är han en bibelskeptisk forskare och väldigt kunnig på tidiga kristna manuskript.
Det är så många ateister som talar så varmt om honom och hans böcker,filmer osv.
Så nu har jag äntligen sett hans en film med honom.
Och visst kan jag förstå ateisters lyriska attityder emot honom.. Han är duktig, påläst, och en bra retoriker.
Det mesta som han tur upp i filmen är sådan som Lee Strobel tar upp i fallet Jesus. Vissa saker var nya för mig dock.. Jag tror vi kristna måste ta oss ann sådana här saker. Se filmen, den är bra, och kanske ändrar din syn bokstavstroende, och svårigheten med det..

Filmen finns här : http://video.google.com/videoplay?docid=397006836098752165

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar