fredag 20 juni 2008

Midsommarfirande

Ja då skall man snart iväg på lite midsommar evenemang. Har precis avnjutit en midsommar lunch hos mina föräldrar med min son. Vi är lite trötta efter all sill :)

Likaväl som det är en glädjens och festens helg för många, så är det tyvärr en helg som många fasar över.
En sådan här dag som midsommar så händer det massa elende över landet, det är massa fylla, bråk och barn som far illa pga fulla föräldrar. Det är många sårade själar en sådan här kväll.

Jag ber för dessa människor som kommer bli drabbade ikväll av spriten och våldet Jesus, jag ber att dem skall veta att dem kan ty sig till dig när dem känner sig ensamma och utsatta. Jag ber för alla barn som tvingas gömma sig i sina rum i ensamhet pga rädsla för att få stryk av fulla föräldrar, och allt elende där till
Amen.



Mark 9:36
Sedan tog han ett litet barn och ställde det mitt ibland dem, slöt det i sin famn och sade till dem:
"Den som tar emot ett sådant barn i mitt namn, han tar emot mig. Och den som tar emot mig, han tar inte bara emot mig utan honom som har sänt mig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar