måndag 5 januari 2009

Birro när han är som bäst

"Jag tror däremot det är ett misstag att lämna över det offentliga rummet åt cyniska teve mobbare, människor som bygger sig ett namn, en karriär och en rikedom på att trakassera ungdomar i en musiktävling eller jaga kända människor på internet.
Människor som inte kan något, har åstadkommit något eller bara råkar känna rätt folk.
Det behövs en gerillarörelse mot en sådan utveckling. Jag försöker vara en motkraft mot alla former av medial cynism, mot själlöshet och ironi; genom mina böcker, genom Karlavagnen i SR P4, genom Kvällsöppet i teve 4. Jag vägrar lämna över alla redskap åt cynismen. Jag tror på det offentliga samtalet som en väg till igenkännig, tröst och kontemplation."


http://www.marcusbirro.se/bloggen/?p=1312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar