onsdag 24 december 2008

Förtvivlan

Jag arma syndare. Nu sårar jag dig igen herre. Gång på gång faller jag. Arma människa. Jag är oförmögen att hålla dina bud herre. Jag kan inte inte, ibland vill jag inte ens följa dina bud.
Jag är trött på mig själv. Vem står ut med mig?

Psalm 65

"Syndiga gärningar är mig övermäktiga, du är den som sonar våra överträdelser.
Salig är den som du utväljer och låter komma dig nära, han får bo i dina gårdar.
Låt oss bli mättade av det goda i ditt hus, det heliga i ditt tempel."

3 kommentarer:

  1. Tänk på Petrus som förnekade Jesus! Det enda Jesus sa var "Älskar du mig?" Inget fördömande från Honom som känner oss bättre än vi själva!Det är mänskligt att falla,men guddomligt att resa sig upp igen!Glöm inte Guds barmhärtighet,utan den nåden skulle ingen av oss bli frälst!Tacka för Jesu blod som renar ifrån all synd,så kommer Guds frid åter in i ditt liv!Gud är med dig du tapre stridsman!Mvh. L-G

    SvaraRadera
  2. Ja.. stridsman..

    Du vet vem som håller ut med oss..

    SvaraRadera
  3. Tack för era svar.
    Har verklingen varit en kamp för min del.
    Jag dömer mig så hårt i bland när jag fallit i synd.

    SvaraRadera