söndag 2 november 2008

I tron

Varje nytt andetag luft som jag blåser in i mina lungor gör jag i trons kraft. Jag ser inte luften men ändå tror jag att den finns där. Likadan är min tro på Gud. Jag ser inte Gud men i tron litar jag på Gud.
Det lilla barnet som skall ta sina första simtag i vattnet är livrädd, men kastar ändå sig ut i vattnet och litar på att den undervisning simläraren lärt fungerar. I tron utför barnet sina första simtag.
Likadant när man ligger på sjukhussängen och skall operera sig. Man vet att läkarna är duktiga och att det flesta operationer går bra. Men ändå så uppstår en splitting i förnuftet. I tron på att läkararen skall utföra ett bra jobb ger jag bort min kropp till deras förfogande.
Det är väl lite så tron fungerar i mitt liv. Trots att man ibland har svårt att sätta fingeret på vad Gud är för något, det uppstår likt patienten en splittning i förnuftet. Men i tron kastar jag mig i det jag inte ser, jag kastar mig i Guds händer och lägger mitt liv till förfogande, jag ger min kropp till Gud. Och det fungerar, tron på Gud gör en skillnad i mitt liv. Det fungerar verkligen.

Ps : Tack Arne och Maggan för eran vistelse här under helgen. Var mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar