onsdag 22 oktober 2008

Utmaning

En utmaning från Iskra.
De regler som gäller är:

¤ Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
¤ Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
¤ Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
¤ Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Väljer lite info som inte handlar om tron denna gången då.

1. Jag har en son på tre år, en flickvän och en hund (som ingår med flickvännen)

2. Jag har varit aktiv i legaliserings aktivism gällande cannabis, vilket innebär att jag skrivit insändare och dylikt. Samt rökt denna ört under ett par år.

3. Jag har spelat ishocky och fotboll hela mitt liv, jag har varit med i Tv-pucks lagets utaganingar som 15 åring. Samt spelat sverige-pucken.

4. Jag har gjort militärtjäntst på en Leopard 121 Och jag blev lite hänförd av dessa 55tons monster får jag erkänna. Man kanske aldrig kan förklara hur känslan är att sitta i en stridsvagn och känna den enorma kanonens kraft, dock lyckas några finska lumpare fånga lite av denna känsla. Se här

5. Jag kör en Renault megane (visst är det gubbigt)

6. Jag har spenderat alldelses för mycket tid på datorspelet Counter-strike och quake3. Men jag var ganska bra på dessa spel :)

7. Jag spelar gitarr, jag kommer aldrig sluta lyssna på Iron-maidens plattor, jag gillar Reggea, jag gillar tung psytrance, jag gillar opera, jag gillar sakral kristen musik (1400-1600 tal)
Med andra ord har jag en bred musiksmak tror jag :)


Utmanare : Min pastor Krister Hultberg Och Råslätts Pastor Jonas Melin samt Havsprinsessan

4 kommentarer:

  1. Inte för att kanoner och krut riktigt är min grej, men en sån där leopard vill man ju ogärna hamna i vägen för.

    När jag var liten hyste jag dock en dröm om att göra lumpen som antingen pansarvagnsförare eller bombpilot (jag hyste nog en viss förstörarlusta).

    När man tittar på videon inser man vad de måste kosta, och så tänker man på bilderna av utbrända pansarvagnar redan dagarna efter ryska invasionen i Georgien. Ett sånt slöseri med allt vad resurser heter i ett dylikt land.

    SvaraRadera
  2. Isrka.
    Dom är sjukt dyra att ha i drift.
    Vilket är en anledning till varför vi har många vagnar ståendes i Mobiliseringsföråd.
    Dem slukar cirka 50 liter bränsle efter en timmes körning. Sen så kostar varje skott ca 10 000. Vi sköt nog hundra oer vagn under våran övningsperiod. Visserligen så låg jag på ett specialförband där nya befäl skulle hålla i övningar. Men det blir en del pengar.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för utmaningen. Jag har inte bestämt om jag antar den. Vi får se. Jag vet inte varför de presenterar mig som "Råslätts pastor Jonas Melin". Det stämmer inte riktigt. Jag är med i Råslätts församlingsgemenskap, har varit pastor på deltid tidigare (83-93), men jobbar numera som bibellärare på Mariannelunds folkhögskola. Så är det!

    SvaraRadera
  4. Aha Jonas, fick för mig att du var pastor där :)

    SvaraRadera