söndag 25 maj 2008

Snart ett år med Jesus


Det är snart ett år sen jag blev frälst. Och det har varit en mycket spännande år må jag säga. Ett år med mycket glädje och jag har träffat så mycket härliga och goda människor som ja inte trodde fanns. Tack för att ni finns, ni vet vilka ni är. L-G med bönegruppen, Krister och församlingen, Andreas som stöttat mig i min tro,och er av anden ledda flashbackare. Och Johanna som kommit in som ett ljus i mitt liv.


Och framförallt Jesus som såg mig den där dagen då jag mådde mycket dåligt och inte hade något hopp. Den dagen fick jag uppleva att Jesus var levande, hans heliga kärlek strömmade rakt i in mitt hjärta och ger mig så mkt glädje att jag inte finner ord för det.


Det är en härlig framtid som kommer till mötes känner jag. Vart den leder mig det vet jag inte. Only God knows. Och det är befriande att lägga mit liv i Guds händer.

20 kommentarer:

  1. tänk va det värmer o se sitt namn sådär på pränt. det blir nått verkligt. och du michael backman tro inte att du inte lyser upp mitt liv du oxå, för det gör du.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jo det kan man ju hoppas att man gör :) Tack.

    SvaraRadera
  3. Oj, nästan lite jobbigt att bryta den fina stämningen. Vill bara säga grattis till det första året av en evighet i Guds rike!

    Det är lite svårt att tänka att du bara varit frälst ett år..

    SvaraRadera
  4. Excelsis. Men du vet väl om att du är en av flashbackarna som betytt mycket för min mig och min tro. Har lärt mig otroligt mycket av dig,tubbo,dox,isakra,requim.

    1 år är iaf, ett händelserikt år.

    SvaraRadera
  5. hehe du stör inte du e ju oxå med i firandet ju *ler*

    SvaraRadera
  6. Ja kalas.. Är ja bjuden? :)

    SvaraRadera
  7. Ja, det borde du ju vara! Jag är på.. Nästa lördag? Jag kan baka tårta. (jag är seriös.)

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte nästa helg, men vi får nog ta och kolla in en fika tid i kalandern här framöver. Är du nere i gbg snart?

    SvaraRadera
  9. Tänkte bara bryta in och säga att vi är alla glada för dej Mikael du påminner oss om det som är väsentligast i livet nämligen att vi av nåd får ha våra namn skrivna i himlen!Det smäller till och med högre än att få ha sitt namn med på din blogg!God bless!Vi hörs L-G

    SvaraRadera
  10. Vi får höras om det helt enkelt..

    SvaraRadera
  11. Det är sant L-G :)
    Tack för din visdom.

    SvaraRadera
  12. vanudå..jag vill oxå gå på kalaset!?

    SvaraRadera
  13. Grattis till ett år!

    SvaraRadera
  14. Ulle: Man tackar ;)

    SvaraRadera
  15. Johanna, klart du får va med på kalaset.

    Kakor och kaffe och en smaskig jordgubbs tårta.

    Excelsis: Du hade visst ett recept på en rosenkrants bakelse eller hur va det? :p

    SvaraRadera
  16. Hehe, frälsarkransbakelse om jag får be. Syltlök och cocktailbär... I fix. Nu är det tid att lägga sig. God natt bröder och systrar...

    SvaraRadera
  17. Congrats my friend. Du har hittat sanningen :)

    SvaraRadera
  18. Tack så mycket Z ;)

    SvaraRadera