torsdag 22 maj 2008

Dags för lön



Nu är det löne helg. Och efter att ha vänt på varje krona i ca 2 veckors tid så måste jag erkänna att man verkligen uppskattar små saker i livet när man är fattig. Guds relationen blir påtagligt mycket starkare då jag måste förlita mig på herren mycket mer.

För visst är det en berusande känsla när lönen kommer, och visst är det mycket lättare att leva när man har pengar? Men blir man lyckligare?

Gör pengar oss mindre troende? Behöver jag Gud lika mycket när jag har pengar och känner den berusningen av att köpa saker?
Jag har iaf kommit på att Gud måste vara med i min ekonomi, för jag är helt kass på detta med pengar. Jag behöver vishet över min plånbok.
Jag tror vi alla behöver ta oss en funderare över dessa ord som Jesus säger här nedan.

Matt 6:24
Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den ene och se ner på den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon. *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar